Engels - English·Film Video historie·Theorie - explained·Verhalen - stories·Zoektocht naar de Graal - Grail quest

Terugkeer naar de Liefde / Return to Love


Als íets een waardevolle aanvulling heeft gegeven aan mijn leven is het de ontdekking dat liefde eindeloos is in alle facetten.
Ik heb, zoals velen met mij, het woord liefde een groot deel van mijn leven een beperkende betekenis gegeven.
Nu ik de grootsheid van liefde ontdekt heb, de kracht die er van uit gaat als ik liefde toelaat bij alles wat er met me gebeurd, groeit de liefde binnen in me en ontdek ik dat liefde een eindeloze inspirerende kracht heeft die ik alleen maar bij me hoef toe te laten.

In onderstaand tekstfragment komt duidelijk naar voren dat we allemaal de liefde al in ons hebben, maar dat die geremd wordt doordat er in ons leven vele beperkingen zijn opgetreden, door allerlei oorzaken. Die oorzaken doen er echter niet toe. Waar het om gaat is dat je jezelf opent om de mogelijkheden die je in je hebt ook te gebruiken.
De onderstaande tekst wordt toegeschreven aan Nelson Mandela. Hij heeft deze tekst echter uit een boek geciteerd en daardoor wel een bredere bekendheid gegeven.

Onze grootste angst is NIET dat we onvolmaakt zijn.
Onze grootste angst is dat we mateloos krachtig zijn!
Het is ons licht, niet onze schaduw, die ons het meest beangstigd.
Wij vragen ons af: “Wie ben ik om briljant te zijn, prachtig, talentvol, fantastisch?”.
Maar wie ben jij om dat NIET te zijn?
JIJ bent een kind van God (het energetisch Heel-Al).
Je onbelangrijk voordoen bewijst de wereld geen dienst.
Er is niets verlichts aan je klein te maken opdat andere mensen zich bij jou niet onzeker zullen voelen.
Wij zijn allemaal bedoeld om te stralen als kinderen.
Wij zijn geboren om de glorie van God, die in ons is, te openbaren.
Die is niet in sommigen van ons, die is in iedereen!
En als we ons licht laten stralen, geven we onbewust andere mensen toestemming hetzelfde te doen.
Als wij bevrijdt zijn van onze eigen angst, bevrijdt onze aanwezigheid vanzelf anderen.

uit: Terugkeer naar de liefde – Marianne Williamson (1999)

Our deepest fear is not that we are inadequate.
Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
It is our light, not our darkness, that most frightens us.
We ask ourselves, Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous ?
Actually, who are you not to be ?
You are a child of Live.
Your playing small doesnt serve the world.
Theres nothing enlightening about shrinking so that other people wont feel insecure around you.
We are all meant to shine, as children do.
We were born to manifest the glory of Live that is within us.
Its not just in some of us; its in everyone.
And as we let our own light shine, we unconsciously give other people permission to do the same.
As were liberated from our fear, our presence automatically liberates others.

(Marianne Williamson, Return to Love, quoted by Nelson Mandela)

Het leven vraagt van jou alleen de kracht die je hebt. Je kunt maar één ding doen: hiervoor niet wegvluchten.

De grootste bedreiging voor de mensheid is níet het kwaad of slechte mensen, het is de passiviteit van de goede mensen.

Martin Luther King jr.(1929-1968) dominee en mensenrechtenactivist.

Film; Making a difference – Mary Robinson Reynolds

Plaats een reactie